• 28 stycznia 2023

Jesteś zdeterminowany, by trzymać się swojego noworocznego postanowienia o sumiennym wykonywaniu codziennych ćwiczeń, ale przeszkodziło Ci w tym niemiłe przeziębienie lub grypa. Co powinieneś zrobić? Czy powinieneś ćwiczyć, gdy jesteś chory, czy oddać się długiej drzemce?

Eksperci od fitnessu twierdzą, że odpowiedź zależy od tego, gdzie leży Twoja choroba. Jeśli objawy występują powyżej szyi - kichanie, ból gardła, zatkany nos lub łzawienie oczu - możesz śmiało ćwiczyć. Ale jeśli problem leży poniżej szyi, np. kaszel, bóle ciała lub gorączka, musisz pozbyć się trampek i trochę odpocząć.

Oczywiście, perspektywa robienia przysiadów pomiędzy "achoos" może być zniechęcająca. Oto kilka opcji treningowych, które są proste, a zarazem skuteczne:

Joga

Kiedy organizm walczy z infekcją, uwalnia hormon stresu - kortyzol. Praktykowanie jogi pomaga złagodzić stres. Głębokie oddychanie i delikatne rozciąganie mogą złagodzić bóle ciała spowodowane przeziębieniem i infekcjami zatok. Nie próbuj jednak energicznych Surya namaskars ani szybkich form jogi w stylu new age. Trzymaj się prostych asan i pamiętaj o śpiewaniu "Om". Szwedzkie badania wykazały, że nucenie jest dobrym sposobem na udrożnienie zatkanych dróg oddechowych.

Spacer

Nawet krótki, 20-minutowy spacer sprawi, że poczujesz się tak, jakbyś przepracował całe swoje ciało. Ponieważ chodzenie zmusza Cię do wzięcia głębokiego oddechu, Twoje zatkane zatoki mogą się otworzyć. Spróbuj wybrać się na popołudniowy spacer. Pomoże Ci to również zaczerpnąć tak potrzebnego ciepła słonecznego.

Taniec

Jeśli jesteś zapisany na zajęcia zumby lub tańca brzucha, nie przegap swojej sesji. Taniec to ćwiczenie o niewielkim wpływie, które nie obciąża zbytnio stawów. Jest mało prawdopodobne, że nasili ból głowy związany z przeziębieniem lub ból ciała. Ponadto, możesz zmniejszyć tempo i po prostu poruszać się w rytm muzyki. Jedno z badań wykazało, że ludzie, którzy słuchali 50 minut muzyki tanecznej, mieli mniej kortyzolu i więcej przeciwciał zwalczających przeziębienie. Możesz również spróbować tańca jako opcji treningowej, gdy jest zbyt zimno, by wyjść na zewnątrz.

Jogging

Jeśli regularnie biegasz lub uprawiasz jogging, możesz wybrać się do parku nawet wtedy, gdy kichasz. Bieganie jest znanym naturalnym środkiem odkażającym. Natychmiast poczujesz się lepiej i lżej. Zaleca się jednak, abyś ograniczył intensywność i czas trwania biegu. To zdecydowanie nie jest czas na biegi wytrzymałościowe i przygotowania do maratonu.

Należy pamiętać o następujących rzeczach

Podczas choroby należy słuchać swojego organizmu.

    Przestrzegaj zasady 10 minut. Oceń swój stan po dziesięciu minutach od rozpoczęcia treningu. Jeśli czujesz się dobrze, kontynuuj trening. Jeśli jednak czujesz się zbyt zmęczony lub jest Ci niedobrze, przerwij trening i połóż się do łóżka. Możesz wznowić treningi kilka dni później. Ćwiczenia zwiększają tętno, podobnie jak leki na przeziębienie. Tak więc ćwiczenia podczas przeziębienia sprawią, że twoje serce będzie pompować bardzo ciężko. Duszność, ucisk w klatce piersiowej, zawroty głowy i problemy z utrzymaniem równowagi również sygnalizują potrzebę rezygnacji z ćwiczeń.
Tags: fitnessjoggingSurya namaskarswalkingworkoutworkout opcjeworkout dla kiedy jesteś choryjoga

Top