• 28 stycznia 2023

Przygotowanie do maratonu wymaga dużo czasu, dyscypliny i zaangażowania. Trening na świeżym powietrzu jest ważną częścią przygotowań do maratonu, ale żaden trening nie jest wart ryzykowania ogólnego stanu zdrowia lub dobrego samopoczucia.

Aby zapewnić sobie bezpieczne sesje treningowe, zastosuj się do naszych 12 najważniejszych wskazówek treningowych dla początkujących maratończyków:

    Unikaj opuszczonych obszarów jak zarazy. To jedna z porad dotyczących biegania, której musisz zawsze przestrzegać. Postaraj się trenować w dobrze oświetlonych i ruchliwych miejscach. Zawsze oznaczaj miejsca na trasie, które mogą być punktami pomocy, czy to mały garaż, sklep czy dom.Zamiast trasy z punktu A do punktu B i z powrotem, rozważ trasę okrężną. Taka trasa jest najbezpieczniejsza, ponieważ nie musisz cofać się i wracać do miejsc, w których mogłeś czuć się niepewnie.Jeśli to możliwe, trenuj z przyjacielem lub dołącz do grupy biegowej. Jeśli trenujesz sam, przetestuj trasę, idąc lub jadąc samochodem. Rozejrzyj się za ruchliwymi miejscami i obszarami, w których ktoś może się ukryć.Wyrób sobie nawyk mieszania planów treningowych. Zmieniaj trasę i czas wyjścia na zewnątrz, aby Twoje ruchy nie stały się przewidywalne.Jeśli biegasz lub spacerujesz w pobliżu drogi, pamiętaj, aby zwracać uwagę na zbliżający się ruch uliczny. Zwracaj uwagę na pojazdy zaparkowane przy drodze i unikaj zbyt bliskiego podchodzenia do zaparkowanych samochodów, w których znajdują się ludzie.To, co masz na sobie, może również przyczynić się do Twojego bezpieczeństwa na drodze. Unikaj noszenia odzieży sportowej, która przyciąga niechcianą i niepotrzebną uwagę. Niektóre bluzki z kapturem lub czapki ograniczają widoczność i należy ich unikać.Nie noś drogiej biżuterii i zegarków. Zostaw w domu drogiego walkmana lub odtwarzacz muzyki. Zaopatrz się w torbę na pas, kieszeń lub torbę na biodra, aby mieć przy sobie niezbędne rzeczy, takie jak telefon i trochę gotówki.Noszenie słuchawek i słuchanie muzyki może sprawić, że bieg będzie przyjemniejszy, ale może sprawić, że będziesz rozproszony. Nie usłyszysz, że ktoś się zbliża i możesz zostać zaskoczony. Biegaj ze sobą - z uszami otwartymi na dźwięki i zbliżające się kłopoty.Osobisty alarm bezpieczeństwa może być bardzo pomocny, jeśli wpadniesz w kłopoty. Trzymaj go w pobliżu i ustaw głośno, aby zszokować i odrzucić napastnika. Jeśli wolisz trenować w ciemności, upewnij się, że możesz być zauważony przez kierowców. Noś jasne kolory, najlepiej z odblaskowym materiałem lub taśmą. W miejscach o słabym oświetleniu ulicznym warto zaopatrzyć się w latarkę czołową. Latarka pomoże Ci widzieć, pozwoli Ci być widzianym i nie będziesz musiał martwić się o ręce.Pamiętaj, aby poinformować kogoś, kiedy wybierasz się na bieg. Powiedz im, gdzie planujesz biegać i czas, w którym powinni spodziewać się Ciebie w domu. Jeśli tego nie zrobisz, możesz włączyć alarm.

Trening maratoński dla początkujących nie jest łatwy. Zaufaj jednak swojemu instynktowi, aby zawsze być bezpiecznym. Jeśli coś wydaje Ci się nie tak, uciekaj z tego miejsca tak szybko, jak to możliwe. Nie forsuj się do granic możliwości - musisz mieć pewność, że zawsze masz wystarczająco dużo energii, aby znaleźć drogę powrotną w sytuacji awaryjnej.

Bądźcie bezpieczni i cieszcie się sezonem maratonów!

Tagi: Trening maratońskiPorady dotyczące bieganiaZachowanie bezpieczeństwa podczas treningu maratońskiegoChodzenie

Top